5 probleme majore ale autoturismelor

5 probleme majore ale autoturismelor

In general, masinile tind sa dezvolte simptome inainte de a aparea o problema tehnica de orice fel – minora sau majora. Personal, recomand tuturor sa acorde atentie acestor simptome intrucat o interventie rapida la primele simptome, poate preveni o cheltuiala un pic mai costisitoare pentru remediere.

Unele pot fi minore, cum ar fi un pneu dezumflat (iar acest lucru poate astepta) insa altele pot fi majore, cum ar fi ruperea curelei de accesorii.


In cazuri majore, trebuie sa stii ce sa faci ca sa protejezi cat mai bine masina.

Dar care sunt cele mai frecvente probleme intalnite la autoturisme?

Sistemul de evacuare scoate fum

Evacuarea masinii elimina gazele arse de motor in procesul de ardere. Fumul scos de evacuare inseamna ca vine din motor si de multe ori anunta probleme medii spre mari. Insa fumul eliminat de evacuare are mai multe nuante, fiecare reprezentand o problema total diferita.

Fumul alb semnalizeaza ca antigelul intra in camera de ardere – lichidul de racire sau antigelul nu trebuie sa ajunga niciodata in motor. Antigelul ajuns in motor poate semnaliza un bloc motor sau un segment al pistonului tocit. In ambele variante, motorul are probleme ce trebuie remediate urgent, asa ca o vizita la mecanic nu trebuie intarziata.

Fumul negru apare cand combustibilul este ars incomplet. Aici putem discuta despre un injector defect, o problema la distributie, supape actionate cu intarziere de axul cu came sau un senzor defect ce face ca amestecul din camera de ardere sa fie diferit fata de trecut. Si pentru aceasta situatie, este necesara o vizita la medic cat mai rapid.


Fumul albastru este cauzat de prezenta uleiului in camera de ardere. O posibila cauza ar fi defectarea segmentului de ungere al pistonului. Pe exteriorul pistoanelor sunt montati 3 segmenti: unul de ardere, altul de compresie si cel de-al treilea, de ungere. Rolul celui din urma este sa previna aparitiei uleiului in camera de ardere. Daca nu se intervine rapid pentru remediere, se poate distruge motorul complet.

Motorul care da rateuri

Cand motorul nu mai merge liniar si da rateuri, nu mai este mult timp pana cand situatia se va agrava.

Motivele pentru care exista rateuri sunt multiple: de la o bujie crapata pe masinile aflate pe benzina, pana la o compresie mai mica in unul sau mai multe pistoane. Oricum ar fi, masina are o pierdere de putere, un mers non-liniar, iar motorul lasa impresia ca se ingatuie.

Compresia din piston poate scadea din cauza unei crapaturi in blocul motor, din cauza segmentilor pistonului, din cauza unei garnituri de chiulasa arse sau a unei supape ce nu mai functioneaza optim.

Oricare ar fi problema, niciuna din cele mentionate mai sus nu va avea un final fericit, asadar te sfatuiesc ca primul drum sa fie la mecanic, in cazul in care te confrunti cu ele.

Probleme la directie

Franele si directia sunt cele mai importante lucruri la o masina – ele trebuie sa functioneze intotdeauna perfect, intrucat vorbim de siguranta ta, a pasagerilor tai dar a si celorlalti participanti la trafic si/sau pietoni.

Daca volanul nu sta drept in linie dreapta, ai vibratii puternice, este rigid la virare sau se simte ca si cum e desprins tot sistemul de directie, nu trebuie sa stai pe ganduri si sa te duci cu masina la service. Sistemul de directie este un sistem extrem de complex ce contine multe componente (servodirectia face parte din ele) si implicit are multe lucruri ce pot ceda. Recomand o verificare a directiei de fiecare data cand faci o revizie la masina.

Probleme la franare

Daca simti ca pedala este mai moale sau ca masina nu mai are aceeasi reactie la franare ca inainte, e cazul sa apelezi la mecanic pentru verificarea intregului sistem de franare.

Cu cat tehnica avanseaza, cu atat apar mai multe sisteme din ce in ce mai complexe pentru a usura munca soferului si sa faca masina mai sigura – franele moderne au doua circuite separate de frane, in cazul in care unul cedeaza si au si servofrana.

Servofrana ajuta soferul si amplifica forta de apasare si presiunea din sistemul de franare. Pentru a fi mai clar, pe o masina cu servofrana este nevoie doar sa atingi pedala fata de una fara servofrana, unde e necesar sa apesi pedala pana la fund pentru aceleasi rezultate de franare.

Martori luminosi in bord

Daca in bordul masinii se aprinde un martor precum „check-engine”, sau esti atentionat ca nu ai mai avea ulei, sau alte sisteme importante nu (mai) functioneaza (ABS/ESP/etc), e cazul sa ajungi la mecanic. In functie de anul si modelul masinii este posibila sa fie necesara o diagnoza auto. In cazul in care ai nevoie sa intelegi toti martorii ce iti pot aparea in bord, poti consulta articolul acesta.

 

In cazul in care te confunti cu orice fel de probleme din cele de mai sus, nu ezita sa ma contactezi pentru o programare.


Despre autor

Diag-Zone administrator

Pasionat de tot ce are 4 roti si un volan, efectuez diagnoze auto computerizate, mecanica auto, electrica auto si reparatii tip PDR pentru vehicule fabricate intre anii 1993-2021 la preturi corecte.