Despre lichidul de frana

Despre lichidul de frana

Lichidul de frana e folosit in sistemele de frana hidraulice si are ca scop intarirea fortei acestora atunci cand soferul actioneaza pedala de frana.

Ca si restul fluidelor din interiorul masinii, el joaca un rol important intrucat face legatura dintre apasarea pedalei de frana si frecarea rotilor prin placutele de frana in pentru oprirea masinii. Pentru a conduce intotdeauna in siguranta trebuie folosit un lichid de frana adecvat si la nivel optim.


Dar cum se verifica lichidul de frana?

Primul pas este sa securizezi masina si sa o parchezi pe un teren plan.

Al doilea pas este sa deschizi capota si sa cauti rezervorul aferent lichidului de frana – de regula este mic, semi-transparent, pozitionat intr-o zona aflat in spatele motorului si atasat cilindrului de frana. El este prevazut cu un capac de cauciuc sau plastic, unde se regasesc, de fel, instructiunile de folosire.

Verificarea este simpla, dar este compusa din 2 parti:

1. Nivelul acestui lichid trebuie sa se afle mereu intre marcajele MIN si MAX ale rezervorului – daca marcajul este sub marcajul MIN, trebuie sa mergi la mecanic. Trebuie luat in considerare si ca placutele de frana uzate sau scurgerile de la sistemul hidraulic pot reprezenta alte motive pentru nivelul scazut al lichidului de frana;


2. Inspectarea culorii lichidului de frana – atunci cand este bun si curat, va avea o nuanta maroniu-galbui. Orice alta culoare ar trebui sa te directioneze catre mecanic.

Ce poate afecta performanta lichidului de frana?

Cel mai important lucru care impacteaza peformanta si calitatea lichidului de franare este umezeala. Odata cu trecerea timpului, lichidul de frana va incepe sa absoarba umezeala putin cate putin, iar daca lichidul de franare depaseste o anumita cantitate de umezeala vor incepe problemele. La cald, umezeala se va transforma in vapori in interiorul conductelor de frana. Asta va avea ca efect o pedala de franare mai „moale”, distanta de franare a vehiculului marindu-se considerabil.

Semnele care iti arata ca este nevoie sa inlocuiesti lichidul de frana

In afara de pedala „moale”, mai sunt si alte semne care pot indica faptul ca ar trebui sa te ocupi de sistemul de franare:

  • zgomote ciudate – daca masina face zgomote atunci cand franezi, e posibil ca sistemul tau de franare sa nu mai aibe suficient lichid de franare si ar fi ideal sa intervii pana nu apar daune severe la acesta;
  • miros de incins – franele se pot supraincalzi, iar mirosul de incins se poate resimti si in habitaclu. Franele pot mirosi a incins, iar calitatea lichidului de frana poate fi atat de proasta incat sa ramai fara frane – ideal este sa tragi pe dreapta si sa astepti ca acestea sa se raceasca pana cand reusesti sa ajungi la un mecanic pentru a investiga si remedia problema;
  • martorul ABS se aprinde – masinile moderne au sistem ABS care poate detecta cand este o problema la lichidul de franare, asadar, daca martorul ABS este aprins, este recomandat sa faci o vizita de urgenta la mecanic.

Asadar, daca ai nevoie de o consultatie cu privire la sistemul de franare al autoturismului tau, contacteaza-ma pentru o programare.


Despre autor

Diag-Zone administrator

Pasionat de tot ce are 4 roti si un volan, efectuez diagnoze auto computerizate, mecanica auto, electrica auto si reparatii tip PDR pentru vehicule fabricate intre anii 1993-2021 la preturi corecte.