Despre lichidul de racire

Despre lichidul de racire

Ce este lichidul de racire?
Lichidul de racire este un lichid depozitat in radiatorul masinii. El are doua functii principale: previne supraincalzirea si coroziunea motorului si lubrifiaza componentele cu care intra in contact, precum pompa de apa. Poate te intrebi care e diferenta dintre antigel si lichidul de racire.

Lichid de racire vs. antigel:
Lichidul de racire trebuie sa fie intotdeauna si antigel. Aceste fluide ajuta lichidele sa nu sa inghete la temperaturi foarte mici sau sa fiarba la temperaturi de peste 100° – situatii des intalnite pe timpul verii. Doar o combinatie optima de antigel si apa ofera protectie maxima pentru sistemul de racire al masinii tale.


Cate feluri de antigel exista?
Exista doua tipuri principale de lichid antigel – pe baza de glicol monoetilen sau pe baza de glicol monopropilen. Este ideal sa consulti manualul masinii tale ca sa afli ce fel de antigel este necesar pentru motorul tau, precum si cantitatea corecta de antigel (lichidul antigel trebuie amestecat cu apa demineralizata).

Fiecare antigel contine aditivi speciali care sa evite coroziunea suprafetelor metalice ale sistemului de racire. Este recomandat sa nu se amestece mai multe tipuri de antigel, deoarece acestea vor avea efecte adverse asupra performantei masinii.

Cand sau cat de des trebuie sa schimbi lichidul antigel / cand trebuie sa schimbi lichidul de racire?
Producatorul auto este cel care stabileste cat de des ar trebui sa iti schimbi antigelul. Verifica manualul de utilizator, intreaba-ti dealerul auto sau mecanicul.

Cum sa verifici antigelul?
Verificarea antigelului se verifica pur si simplu prin observarea rezervorului: trebuie sa te asiguri ca lichidul ajunge la semnul “plin” de pe lateralul acestuia. Daca nu ajunge la semn, adauga un amestec de apa demineralizata si lichid de racire in raport 50/50. Unele lichide de racire sunt diluate in avans, deci citeste indicatiile de pe sticla ca sa vezi daca este cazul sa adaugi apa sau il poti folosi ca atare.

Poti adauga apa in sistemul de racire doar in situatii de urgenta. In astfel de cazuri, va trebui sa drenezi sistemul si sa inlocuiesti complet antigelul daca nivelul apei ajunge la 60%.


Cum sa drenezi antigelul/ lichidul de racire si cum sa il schimbi?
Fiecare model de masina are propriul sau mod de schimbare a antigelului si cateodata poate fi dificil sa elimini tot lichidul. In anumite situatii, trebuie chiar sa indepartezi mai multe suruburi pentru a putea drena sistemul. Reumplerea sistemului poate fi si mai dificila atunci cand exista aer in partile superioare ale motorului. Tocmai de aceea, te rog sa ma contactezi pentru aceasta operatiune, intrucat nu este una usoara.


Despre autor

Diag-Zone administrator

Pasionat de tot ce are 4 roti si un volan, efectuez diagnoze auto computerizate, mecanica auto, electrica auto si reparatii tip PDR pentru vehicule fabricate intre anii 1993-2021 la preturi corecte.