Pregatiti-va masina de iarna

Pregatiti-va masina de iarna

Ne apropiem, usor-usor, de cel mai rece anotimp al anului.

Chiar daca nu sunteti un impatimit auto, va folositi de masina pentru a va realiza sarcinile zilnice, iar sezonul rece cere o serie de pregatiri de ingrijire pentru a nu avea parte de probleme cu autoturimsul sau accidente.


Dar care sunt pregatirile ce trebuie facute inainte de caderea primilor fulgi?

Schimbarea anvelopelor de vara cu cele de iarna

Inainte de montaj, cel mai bine este sa verificati daca anvelopele sunt inca in stare buna si ca adancimea profilului asigura siguranta la franare.
E recomandat sa nu se foloseasca anvelope mai vechi de 5 ani, chiar si in cazul rotii de rezerva.

Daca tot vorbim de roti/anvelope, se mai pot verifica si:

  • aliniamentul rotilor pentru prevenirea uzurii anvelopelor si a problemelor de directie;
  • echilibrarea anvelopelor;
  • presiunii si a nivelului de aer din cauciuc – in timpul ierni, presiunea ar trebui verificata saptamanal;
  • asigurati rotatia anvelopelor pentru uzura uniforma, urmand manualul tehnic al masinii tale, intrucat contine informatii referitoare la intervalul si modul de rotatie al anvelopelor.

In acelasi timp verificati sistemul de franare, intrucat este cel mai important sistem de sigurant al autoturismului.

Verificarea nivelului de ulei si inlocuirea lui, daca este cazul

Motorul trebuie sa functioneze optim intotdeauna. Insa iarna trebuie sa acordati o atentie sporita. Verificati sa nu exista pierderi de ulei, scurgeri, etc. Daca este nevoie sa fie schimbat, alegeti uleiul potrivit pentru masina dumneavoastra.


Verificati si antigelul din sistemul de racire. De regula, aceasta operatie trebuie realizata la fiecare doi ani.

Curatarea grilajului aerotermei

Pentru ca sistemul de climatizare sa functioneze corect, mai ales in conditii de iarna, murdaria depusa pe grilajul aerotermei trebuie curatata. Acesta e un prilej potrivit pentru a verifica filtrul de aer, cel de polen si a tuturor lucrurilor ce pot mentine umezeala.

Inlocuirea becurilor arse

In cazul unui bec ars sau a unuia invechit, se recomanda schimbarea cu unul nou. Unele modele de autoturisme necesita demontarea pieselor din jur, a bateriei sau chiar a farului, asadar ma puteti contacta pentru ajutor.

Schimbarea lichidului de parbriz

Se va folosi un lichid de spalare parbriz care rezista inghetului la temperaturi de -40 de grade. Un lichid de spalare de vara va ingheta in vasul sau la temperaturi scazute si nu va mai fi posibila spalarea parbrizului. Ca sa nu mai spunem ca, in cazul folosirii stropitorului de parbriz va imprima o uzura prematura pompei de apa, intrucat nu va functiona corespunzator (sau deloc), riscand sa se arda aceasta pompa.

In acelasi timp, verificati ca lamelele stergatoarelor sa curete complet parbrizul, sa nu sara sau sa scartaie – de regula, stergatoarele se inlocuiesc o data la 6 luni.

Verificarea bateriei si a curelelor

Intrucat acestea se deterioreaza mai repede pe timp de iarna si nu vor da acelasi randament, trebuie verificate sa fie in stare cat mai buna. Ar fi ideal sa aveti si un cablu de alimentare pentru situatii de urgenta.

Necesare in masina

Daca detineti covorase textile, este ideal sa le inlocuiti cu unele din material cauciucat. In portbagaj (sau in alt loc dorit) trebuie sa aveti o racleta de parbriz, o lopata si trusa de prim ajutor completa. Optional, puteti sa achizitionati si un set de lanturi solide – cand drumul va deveni impracticabil vor fi utile.

Asadar, daca aveti nevoie de consultatie cu privire la pregatirea autoturismului pentru sezonul rece, contactati-ma pentru o programare.


Despre autor

Diag-Zone administrator

Pasionat de tot ce are 4 roti si un volan, efectuez diagnoze auto computerizate, mecanica auto, electrica auto si reparatii tip PDR pentru vehicule fabricate intre anii 1993-2021 la preturi corecte.